Ontwikkelen verleidingstrategieën + screening huidige strategie
5plus1 weet wat de mens écht beweegt. Wij kennen de nieuwste inzichten uit de neuro- en marketingpsychologie. En zetten die in als bouwstenen voor het ontwikkelen van een effectieve verleidingsstrategie. Hierbij onderzoeken we eerst hoe het gevraagde gedrag bij de doelgroep ‘valt’. Wat ze ervan aanspreekt, en wat niet. Wij noemen dat de ‘gaspedalen’ en de ‘handremmen’. Op basis hiervan formuleren we de meest krachtige beleidsmaatregel of propositie (voor een product of dienst). En gaan we na hoe we de boodschap doordringingskracht kunnen geven. Zodat deze opvalt, tussen de vele honderden verzoeken om aandacht waaraan de doelgroep tegenwoordig dagelijks bloot staat. Graag begeleiden we de nieuwe strategie bij de eerste uitvoering .. zodat we samen met u zien waar de strategie mogelijk nog bijstelling behoeft.
Naast het ontwikkelen van een geheel nieuwe strategie, screenen we ook al bestaande strategieën. Een soort ‘strategie-APK’ dus. We gaan dan na of er aannames over wat het gedrag van de doelgroep bepaalt in de strategie zitten die niet, of niet helemaal kloppen. En deze vervangen we dan door aannames die wél/ beter kloppen. Een simpele ingreep die weinig tijd hoeft te kosten, maar die de effectiviteit van uw huidige strategie sterk kan verbeteren!